

Mi a teendő, ha nincs meg a szükséges költségkeret?
Az is előforduhat, hogy egy cég költségvetésébe nem fér bele az, hogy iratmegsemmisítő gépet vásároljon vagy az, hogy az iratok megsemmisítését egy külső szolgáltatóra bízza. Addig, amíg nem áll rendelkezésre a megfelelő összeg, lehetőség van különböző lépéseket tenni annak érdekében, hogy a bizalmas és érzékeny adatok ne kerüljenek rossz kézbe.
A dokumentumokat egy céges iratkezelési szabályzat kialakításával is ellenőrzése alatt lehet tartani. Egy részletes szabályzat a beérkezéstől kezdve, az iktatáson és a feldolgozáson kereszül a megsemmisítésig a teljes életciklust végigköveti.
Ebbe az olyan apróságnak tűnő dolgok is beletartoznak, mint az, hogy munkaidő után ne hagyjuk az asztalon a fontos és bizalmas papírokat, mivel sok esetben sajnos a takarítók is veszélyt jelenthetnek, ha kiszivárogtatják a bizalmas, szétszórt dokumentumok tartalmát.
Összességében tehát nagyon fontos, hogy az érzékeny információk megfelelő kezelése nemcsak a vállalat érdeke, hanem jogi kötelezettség is lehet bizonyos jogszabályok, például az adatvédelmi rendeletek vagy az adatvédelmi törvények értelmében.
Minden vállalatnak rendszeresen felül kell vizsgálnia a dokumentumokat, és meg kell győződnie róla, hogy azok megfelelő módon vannak megsemmisítve annak érdekében, hogy adataik ne kerüljenek illetéktelen kezekbe és az előírásoknak megfeleljenek.
Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus Office Systems Hungary hogyan segíthet az iratmegsemmisítésben, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!