Mi lesz a járványhelyzet után?
A legtöbb forrás és előrejelzés szerint, a vállalkozások és munkavállalóik élete, illetve munkakörülményeik már soha nem lesznek ugyanolyanok, mint a járványhelyzet előtt.
A legtöbbek számára csak a járványhelyzet fennállása óta ismerős a home office fogalma és csak most először kaptak lehetőséget a gyakorlatban is kipróbálni. Azonban ez egyfajta pozitív következménye a helyzetnek, hiszen azoknál a vállalatoknál, ahol a digitalizáció és a home office megfelelően kialakításra került, sok-sok új lehetőség és módszer adódott a sikeres működéshez.
Ha egy vezető rugalmasan alkalmazkodik a helyzethez, megfelelően motiválja és edukálja a munkavállalóit, illetve képes a megújulásra, a technológiai innovációra, akkor egyértelműen hatékonyabb és eredményesebb lesz a munkavégzés.
A vállalatok körében egyre népszerűbb digitalizációnak köszönhetően, nemcsak rövid távon teljesíthet jól egy cég, de hosszútávon is pozitív eredményekre számíthat.
Ugyanis, már nem lesz szükség órákat tölteni egy dokumentum keresgélésével, amit már egy másik munkatárs levett a polcról, hiszen bármikor, bárki hozzáférhet az adatokhoz. A home office népszerűsödésével pedig az eredményességet már nem abban mérik, hogy mindenki beért-e az irodába pontosan 8 órára.
A jövőre nézve, megannyi előrejelzés szerint számíthatunk arra, hogy a vállalkozásokon belüli digitalizáció óriási léptékben fog fejlődni a következő 2-3 évben, akár egy évtizednyi előrelépés is megvalósulhat ilyen rövid idő alatt.
Az tehát már biztos, hogy a járványhelyzet lecsengése után, nem érdemes teljesen visszatérni a “jól bevált” régi szokásokhoz, hiszen a vírus által bekövetkezett változások, tulajdonképpen lehetőséget adtak a fejlődésre.
Nem beszélve arról, hogy a jelenleg és a közeljövőben piacra lépő, fiatal generáció már különösen igényli a rugalmas munkavégzés lehetőségét, illetve különösen szimpatizál azokkal a munkahelyekkel, ahol naprakész, technológiai szempontból fejlett rendszerekben dolgozhat.
Persze senki nem állítja, hogy az irodai bejárás megszűnne a járványhelyzet után, azonban az biztos, hogy a munkavállalók sokkal több választási lehetőséget kapnak majd, emellett a cégek sokkal nagyobb mértékben fogják használni az internetes csatornákat.
Természetesen az még a távoli jövő, hogy minden vállalkozás, minden munkafolyamatát teljesen digitalizálja, azonban az egyértelmű, hogy hatalmas lökést kaptak a vállalatok, aminek köszönhetően elindultak a változás, az innováció, avagy a digitalizáció útján.
A digitalizálás kiszervezése nem kevés időt, energiát és költséget spórol meg a vállalatok számára, köszönhetően a tapasztalt, erre a területre specializálódott szolgáltatónak. Éppen ilyen a Rhenus is.
A Rhenus egy saját szerverparkkal rendelkezik, amelyen a digitalizált adatok könnyen tárolhatók, hozzáférhetők és amely jogi szempontból is tökéletesen megfelel az előírásoknak.
Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok digitalizálásban, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!