Házon belül fontos kérdés, hogy milyen aprító gépet használunk, a munkatársaknak mennyi idejét foglalja le az iratmegsemmisítés és a potenciális iratmegsemmisítési mulasztások és hibák milyen károkat okozhatnak a cég hírnevén.
Ha kiszerveznénk az aprítás feladatát, akkor leginkább a szolgáltatók díjaival kell számolnunk, amit az aprítandó dokumentumok mennyisége, a cég székhelye és a dokumentumok elszállításának a gyakorisága határoz meg.
Jelen cikkünkben a házon belüli és házon kívüli aprítás költségeit fogjuk összehasonlítani.
A házon belüli iratmegsemmisítés költségei
Ha úgy döntünk, hogy házon belül szeretnénk megoldani az iratmegsemmisítést, akkor mindenképpen szükségünk lesz egy ipari aprítógépre. A legtöbb cégnél sajnos ennél a pontnál húzzák meg a nadrágszíjat, hiszen egy minőségi aprítógép beszerzése igencsak költséges tud lenni.
Azonban itt érdemes a drágább eszközök mellett letennünk a voksunkat, hiszen csak ezekkel apríthatjuk le úgy a dokumentumainkat, hogy azok soha többé ne legyenek összeilleszthetők.
Ne felejtsük el, hogy az aprítógép bármikor meghibásodhat és a szervizelés és egy-egy alkatrész cseréje ugyancsak költséges tud lenni.
Az olcsóbb verziók esetében sajnos számolnunk kell azzal, hogy még a leaprított iratok és dokumentumok is rossz kezekbe kerülhetnek, ezzel anyagi és presztízs veszteséget okozva a vállalatnak.
Vegyük figyelembe, hogy az iratmegsemmisítés kapcsán ki kell neveznünk egy felelőst, aki a továbbiakban napi szinten foglalkozik majd a dokumentumok leaprításával és összegyűjtésével.
A kiszervezett iratmegsemmisítés költségei
Ebben az esetben már nem kell foglalkoznunk az ipari aprítógép beszerzésével, az alkatrészcserével vagy az adatvesztéssel és adatlopással.
A kiszervezett iratmegsemmisítés költségei leginkább 3 tényezőtől függenek:
-
Mennyi iratot és dokumentumot kell megsemmisítenie a szolgáltatónak?
-
Milyen gyakorisággal szeretnénk, hogy a szolgáltató munkatársai elszállítsák az aprítandó dokumentumokat?
-
Hol a cégünk székhelye?
Természetesen a mennyiség növekedésével arányosan az iratmegsemmisítés egységnyi költsége is csökken a megrendelő számára. Egy nagyobb szervezet esetében különösen ajánlott a kiszervezés mellett letenni a voksunkat, hiszen a napi szinten leaprítandó több száz, vagy akár több ezer irat a felelős munkatárs minden idejét felemészheti és szervezeti szinten is komoly terheket róhat ki minden munkatársra.
Összefoglalva: A házon belüli iratmegsemmisítés túl sok teherrel és plusz költséggel jár a kiszervezett iratmegsemmisítéssel szemben. Kiszervezés esetén az iratmegsemmisítés teljes folyamatát átvállalja tőlünk a szolgáltató - ami költséghatékonyabb is lesz a házon belüli megoldásnál.
Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok megsemmisítésében, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!
ÍRJON NEKÜNK!