Út a költséghatékony iratmegsemmisítéshez

Út a költséghatékony iratmegsemmisítéshez

Az elmúlt évek sláger témája az adatvédelem. Ma már egy cég nem engedheti meg magának, hogy ne foglalkozzon az információbiztonsággal és ne fordítson komoly erőforrásokat ennek biztosítására. Ennek ellenére azonban még így is gyakran előfordul, hogy nem veszik elég komolyan ezt a területet.

Ügyféladatok, szigorúan titkos üzleti információk, személyes adatok… A bizalmas információk védelme kulcsfontosságú, hiszen nem lenne jó, ha ezek illetéketelen kezekbe kerülnének. Egyfelől a jogszabályok is előírják ezek megfelelő védelmét, másfelől pedig a cég számára is jelentős negatív következményei lehetnek egy esetleges adatszivárgásnak.

A megoldás az iratmegsemmisítés

Nem célszerű éveken át szekrényekben tárolni ezeket a fontos iratokat, hiszen így nehéz garantálni azt, hogy nem kerülnek illetéktelen kezekbe. A legjobb módszer, ha elévülést követően mihamarabb megsemmisítjük ezeket a papírokat - így csökkentve a kockázatot és jelentős helyet szabadítva fel az irodában.

Az iratmegsemmisítés egy nehezen elkerülhető lépés. Sokszor próbálják húzni az időt és halogatják a dolgot, de rendszerint csak idő kérdése, hogy egyszer megszabaduljanak a feleslegessé vált iratoktól. Épp ezért nem az a kérdés, hogy lesz-e iratmegsemmisítés, hanem hogy mikor és hogyan fog az megtörténni.

Ez történhet cégen belül, vagy a feladatot ki is lehet szervezni egy külsős cégnek. Nem mindegy, melyiket választjuk.

A költség, amivel kevesen számolnak

Ezeket a problémákat rendszerint házon belül szokták megoldani - főleg pénzmegtakarítási okokból. Viszont ha belegondolunk, ez a munka egyáltalán nem lesz “ingyen” elvégezve. Ugyanúgy pénzbe kerül a megsemmisítés, csak így olyan emberek fogják elvégezni, akiknek amúgy más dolguk lenne. És amíg ezzel foglalkoznak, az eredeti munkájukkal (amiért a fizetésüket kapják) nem fognak tudni haladni.

A beosztottak tehát emiatt kieshetnek a mindennapi munkafolyamatokból egy ilyen projekt erejéig, de nem csak emiatt nem praktikus ezt házon belül megoldani. A már fent említett adatbiztonság miatt is elkerülendő az, hogy a munkavállalók maguk foglalkozzanak ezekkel az érzékeny dokumentumokkal, valamint ezek megsemmisítése sem egy magától értetődően egyszerű feladat.

Gondoljunk csak bele: nagy mennyiségű papír szakszerű megsemmisítéséhez (hogy utólag valóban ne lehessen összerakni őket) professzionális aprítógépekre van szükség. Ezek beszerzése és karbantartása költséges dolog, a gépeket pedig relatíve ritkán használják.

Egyáltalán nem biztos, hogy megéri őket házon belül fenntartani.

Épp ezért célszerű elgondolkodni egy külsős partner alkalmazásán. Egy olyan cég, mint a Rhenus rendelkezik minden szükséges eszközzel és erőforrással ahhoz, hogy a felmerülő problémákat gyorsan és egyszerűen megoldja. Így nem kell gépekre költeni és mindenki koncentrálhat a saját munkájára. Nem kell erre figyelmet és erőforrást áldozni.

 

Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok kezelésében, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!