A céges információbiztonság alapjai 5 lépésben - Rhenus Office Systems Hungary Kft.

A céges információbiztonság alapjai 5 lépésben

Ahogy a régi mondás tartja, “csak annyira erős egy szervezet, mint annak leggyengébb láncszeme”. Ez különösen igaz, amikor a céges információbiztonságról van szó: tapasztalataink szerint az adatlopások és kiszivárogtatások egyik legmeghatározóbb forrásai sajnos éppen a cégek munkatársai szoktak lenni.

Ezek a jogsértések jelentős hatással lehetnek a szervezetre. Az adatok közvetlen elvesztése mellett pénzügyi veszteséggel is számolni kell, hiszen például érzékeny adatok elvesztésekor jelentősen romlik az ügyfelek bizalma a szolgáltató iránt. A mai üzleti környezetben pedig nem sok fontosabb dolog van a bizalomnál.

Mivel a legtöbb ügyfél az információbiztonságot kulcskérdésnek tekinti, ezért már egyetlen egy adatsértés is katasztrofális következményekkel járhat a vállalat hírnevére nézve.

A jó hír az, hogy az információvesztés elkerülhető - nézzük is meg, hogy mit tehetünk az információbiztonság megszilárdítása érdekében.

Hogyan javítható a céges információbiztonság bármely szervezeten belül?

1. Vállalati információbiztonsági képzésekre és szabályokra van szükség

A céges információbiztonság javításának első lépése, hogy a munkavállalókat folyamatosan képezzük a témában és bizonyos adatkezelési és adatbiztonsági szabályokat hozzunk, amelyek minden körülmények között betartandók.

2. Hozzunk dokumentum megsemmisítési irányelveket

Fontos, hogy a munkatársak tudják, hogy mit kell tenniük a használatban már nem lévő dokumentumokkal. A legjobb megoldás az, ha a szervezeten belül minden olyan dokumentumot leaprítunk, amelyre már nincs szükség. Így az esélyét is elvesszük annak, hogy véletlenül rossz kezekbe jussanak, vagy valaki kiszivárogtassa őket.

3. Foglalkozzunk az íróasztalokkal is!

Gondoljon csak bele: Hogyan néz ki a munkatársai íróasztala? Tiszták és rendezettek, még iratok sem találhatók rajtuk, vagy a dokumentumok szerte-szét vannak hagyva és bárki, aki arra jár még a legkritikusabb információkra is ráteheti a kezét? Mi az utóbbival sajnos gyakrabban találkozunk és esetenként komoly következményei is lehetnek a rendezetlenségnek.

Az íróasztalok és a rajta széthagyott dokumentumok kezelése kulcskérdés: a legjobb, ha egy céges irányelv alapján a munkatársaknak kötelező minden esetben rendezetten és iratmentesen elhagyni az íróasztalukat!

4. Ellenőrizzük a vírusírtó szoftverek naprakészségét!

A mai digitális világban számtalan támadás fenyeget minket. Pontosan ezért fontos, hogy a cég összes alkalmazottja naprakész és jól működő vírusírtó szoftvereket használjon, hiszen egyetlen hibával akár a szervezet teljes informatikai rendszere tönkretehető!

5. Az információbiztonság fenntartása legyen fókuszban a mindennapokban is!

Az információbiztonság kultúrája csak akkor fog elterjedni a szervezeten belül, ha azt a legfelsőbb szinteken is betartják és betartatják. Fontos, hogy pozíciótól függetlenül mindenkitől elvárjuk a fenti szokások és irányelvek szigorú betartását, ezzel biztonságosabbá téve a szervezetet is.

 

Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus Office Systems Hungary Kft. hogyan segíthet a céges információbiztonság fejlesztésében, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!

 

Vissza a hírekhez!

Bemutatkozunk

Kapcsolat

Rhenus Office Systems Hungary Kft.

2310 Szigetszentmiklós, Leshegy u 30.

Telefon: +36(24)887-180

Fax: +36(24)887-182