A digitalizációs folyamat felgyorsulása - avagy hogyan változtak meg a vállalati normák Magyarországon?

A digitalizációs folyamat felgyorsulása - avagy hogyan változtak meg a vállalati normák Magyarországon?

Ahogy a világ minden táján, úgy hazánkban is óriási változásokat hozott a koronavírus járvány megjelenése. Sajnos megannyi negatív hatását kellett elszenvednie a vállalati világnak, ugyanakkor, ha mélyebben megvizsgáljuk a vírus időszak következményeit, be kell lássuk, hogy igenis van néhány pozitív hatása is a kialakult helyzetnek. Ez pedig leginkább abban érhető tetten, hogy a helyzet rákényszerítette a vállalatokat az innovációra és a digitalizációs folyamataik felgyosítására.

1. A digitális átállás a koronavírust megelőző időszakban

Itthon sok olyan vállalat volt már a járvány feltűnése előtt is, amelyek elindultak a digitális transzformáció útján. Azonban ez nagyrészt a multinacionális vagy nagyvállalati világra volt jellemző, a kisebb vállalkozások körében ez alig-alig került előtérbe.

Ráadásul a digitalizációs folyamatok végrehajtása egy rendkívül időigényes feladat, amely elvégzésére külön munkatársakat szükséges kijelölni vagy ki kell szervezni a munkát.

Így amíg nem voltak rákényszerülve a cégek minderre, addig java részük túl időigényesnek és költségesnek tartotta a váltást. Ennek következtében a digitalizáció a cégek feladatlistáinak végén kullogott, egészen a járvány felerősödéséig.

2. A változás szükségessé vált

A koronavírus megjelenésével a vállalatokat hideg zuhanyként érte a digitalizációs átállás szükségessége, ami kéz a kézben járt a home office bevezetésével is.

Nem is beszélve arról, hogy vannak olyan iparágak, ahol addig fel sem merült ezeknek a gondolata, hiszen például a személyes jelenlét kiküszöbölése nagyon nehezen kivitelezhető.

Ennek ellenére azonnali reagálásra kényszerültek a cégek és akik továbbra is eredményesek akartak és akarnak maradni, azoknak megoldást kellett találniuk.

És bár hazai szinten fejlődni kezdtünk ezen a területen, mégis nagyon sok vállalkozás a mai napig nem volt képes akár csak a részleges átállásra sem. Csak hogy egyetlen példát mondjunk: hazánkban a számlák közel 60%-a még mindig papíralapú.

3. Miért van a digitalizációra oly nagy szükség?

Egyes statisztikák szerint, a vírus miatt otthoni munkavégzésre küldött alkalmazottak közel 40%-a a jövőben is home office-ban tölti majd munkaidejét.

A home office természetesen mint már említettük, nagymértékben iparág függő. Nyilván vannak vállalkozások ahol ez nem lesz sohasem optimális opció. Viszont nagyon sok vállalatnál a cégvezetők rájöttek arra, hogy a munkavégzés ilyen formában is hatékonyan megoldható, illetve ezen még spórolni is tudnak.

De ahhoz, hogy a munka otthonról is gördülékenyen és eredményesen folyjon, a cégek kötelesek biztosítani a megfelelő technikai körülményeket. Tehát akár a vírushelyzetről, akár a jövőről van szó, rendkívül fontos, hogy a munkavégzéshez szükséges adatokat, információkat az alkalmazottak távolról is elérhessék.

Míg korábban - illetve sok helyen még ma is -, csupán papíralapon voltak elérhetőek a különböző céges dokumentumok, addig ma a digitalizációs folyamatok elvégzésével már könnyen elérhetőek bárki számára, bármikor és bárhonnan.

A digitalizáció megvalósításához pedig célszerű egy külső szolgáltatót segítségül hívni, például a Rhenust.

Egyrészt azért, mert megkönnyíti az adott vállalkozás munkáját és rengeteg időt spórol, másrészt pedig azért, mert az elektronikus felületeken garantáltan biztonságossá tudják tenni az adatok tárolását.

 

Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok digitalizálásban, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk! 

 

ÍRJON NEKÜNK!