Home office és digitalizálás - Mi lesz a járványhelyzet után?

Home office és digitalizálás - Mi lesz a járványhelyzet után?

Munkakörnyezetünk folyamatos átalakuláson, fejlődésen ment keresztül az elmúlt egy-két évtizedben, aminek köszönhetően a munkavégzés egyre eredményesebbé és hatékonyabbá vált. Azonban, koránt sincs vége a fejlődésnek, még bőven van és valószínűleg mindig is lesz hová fejlődni.

A digitalizáció sokkal gördülékenyebbé és rugalmasabbá teszi a vállalatoknál végbemenő munkafolyamatokat, ráadásul alapjául szolgál a kényelmes és zökkenőmentes home office-ban végzett munkának.

Néhány évvel ezelőtt a home office, szinte teljesen ismeretlen volt hazánkban, amit az is bizonyít, hogy a felmérések szerint, 2017-ben a magyar munkavállalók mindössze 2,5 százaléka dolgozhatott időnként otthonról. Nem beszélve arról, hogy ez a szám csak folyamatosan romlott, hiszen ezelőtt pár évvel ugyanez az adat, közel 4 százalék volt. 

Ugyanakkor, a világon megjelent koronavírus-járvány teljesen egyértelművé tette a változtatás, avagy a digitalizálás szükségességét és fontosságát.

Ahhoz, hogy az otthoni munkavégzés eredményes legyen, a cégeknek biztosítaniuk kell a megfelelő körülményeket, tehát azt, hogy a munkához szükséges céges információk, dokumentumok bármikor, bárhonnan elérhetőek legyenek a munkavállalók számára. Ehhez pedig az egyetlen megoldás a digitalizálás.

A járvány miatt, a vállalkozásoknak rendkívül gyorsan kellett reagálniuk. Bár igaz, hogy jelenleg, eddig még soha nem látott mértékben alkalmazunk digitális megoldásokat, azonban a teljes vállalaton belüli digitalizálás megvalósítása még mindig leginkább a multikra, illetve a nagyvállalatokra jellemző.

Míg a hazai nagyvállalatok körülbelül 40-50 százaléka, addig megközelítőleg a KKV-k 20 százaléka vesz csak igénybe felhőszolgáltatásokat, ami jól mutatja, hogy a  kis és középvállalkozásoknak tehát még bőven van hova fejlődniük.

 

ÍRJON NEKÜNK!

Mi lesz a járványhelyzet után?

A legtöbb forrás és előrejelzés szerint, a vállalkozások és munkavállalóik élete, illetve munkakörülményeik már soha nem lesznek ugyanolyanok, mint a járványhelyzet előtt.

A legtöbbek számára csak a járványhelyzet fennállása óta ismerős a home office fogalma és csak most először kaptak lehetőséget a gyakorlatban is kipróbálni. Azonban ez egyfajta pozitív következménye a helyzetnek, hiszen azoknál a vállalatoknál, ahol a digitalizáció és a home office megfelelően kialakításra került, sok-sok új lehetőség és módszer adódott a sikeres működéshez.

Ha egy vezető rugalmasan alkalmazkodik a helyzethez, megfelelően motiválja és edukálja a munkavállalóit, illetve képes a megújulásra, a technológiai innovációra, akkor egyértelműen hatékonyabb és eredményesebb lesz a munkavégzés.

A vállalatok körében egyre népszerűbb digitalizációnak köszönhetően, nemcsak rövid távon teljesíthet jól egy cég, de hosszútávon is pozitív eredményekre számíthat.

Ugyanis, már nem lesz szükség órákat tölteni egy dokumentum keresgélésével, amit már egy másik munkatárs levett a polcról, hiszen bármikor, bárki hozzáférhet az adatokhoz. A home office népszerűsödésével pedig az eredményességet már nem abban mérik, hogy mindenki beért-e az irodába pontosan 8 órára.

A jövőre nézve, megannyi előrejelzés szerint számíthatunk arra, hogy a vállalkozásokon belüli digitalizáció óriási léptékben fog fejlődni a következő 2-3 évben, akár egy évtizednyi előrelépés is megvalósulhat ilyen rövid idő alatt.

Az tehát már biztos, hogy a járványhelyzet lecsengése után, nem érdemes teljesen visszatérni a “jól bevált” régi szokásokhoz, hiszen a vírus által bekövetkezett változások, tulajdonképpen lehetőséget adtak a fejlődésre.

Nem beszélve arról, hogy a jelenleg és a közeljövőben piacra lépő, fiatal generáció már különösen igényli a rugalmas munkavégzés lehetőségét, illetve különösen szimpatizál azokkal a munkahelyekkel, ahol naprakész, technológiai szempontból fejlett rendszerekben dolgozhat.

Persze senki nem állítja, hogy az irodai bejárás megszűnne a járványhelyzet után, azonban az biztos, hogy a munkavállalók sokkal több választási lehetőséget kapnak majd, emellett a cégek sokkal nagyobb mértékben fogják használni az internetes csatornákat.

Természetesen az még a távoli jövő, hogy minden vállalkozás, minden munkafolyamatát teljesen digitalizálja, azonban az egyértelmű, hogy hatalmas lökést kaptak a vállalatok, aminek köszönhetően elindultak a változás, az innováció, avagy a digitalizáció útján.

A digitalizálás kiszervezése nem kevés időt, energiát és költséget spórol meg a vállalatok számára, köszönhetően a tapasztalt, erre a területre specializálódott szolgáltatónak. Éppen ilyen a Rhenus is.

A Rhenus egy saját szerverparkkal rendelkezik, amelyen a digitalizált adatok könnyen tárolhatók, hozzáférhetők és amely jogi szempontból is tökéletesen megfelel az előírásoknak.

 

Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok digitalizálásban, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!