Mitől függ, hogy mekkora lesz az iratmegsemmisítés költsége? - Rhenus Office Systems Hungary Kft.

Mitől függ, hogy mekkora lesz az iratmegsemmisítés költsége?

Az iratmegsemmisítés költségét számos tényező befolyásolhatja. Teljesen más költségekkel kell számolnunk a házon belüli és a kiszervezett iratmegsemmisítés kapcsán is.

Házon belül fontos kérdés, hogy milyen aprító gépet használunk, a munkatársaknak mennyi idejét foglalja le az iratmegsemmisítés és a potenciális iratmegsemmisítési mulasztások és hibák milyen károkat okozhatnak a cég hírnevén.

Ha kiszerveznénk az aprítás feladatát, akkor leginkább a szolgáltatók díjaival kell számolnunk, amit az aprítandó dokumentumok mennyisége, a cég székhelye és a dokumentumok elszállításának a gyakorisága határoz meg.

Jelen cikkünkben a házon belüli és házon kívüli aprítás költségeit fogjuk összehasonlítani.

A házon belüli iratmegsemmisítés költségei

Ha úgy döntünk, hogy házon belül szeretnénk megoldani az iratmegsemmisítést, akkor mindenképpen szükségünk lesz egy ipari aprítógépre. A legtöbb cégnél sajnos ennél a pontnál húzzák meg a nadrágszíjat, hiszen egy minőségi aprítógép beszerzése igencsak költséges tud lenni.

Azonban itt érdemes a drágább eszközök mellett letennünk a voksunkat, hiszen csak ezekkel apríthatjuk le úgy a dokumentumainkat, hogy azok soha többé ne legyenek összeilleszthetők.

Ne felejtsük el, hogy az aprítógép bármikor meghibásodhat és a szervizelés és egy-egy alkatrész cseréje ugyancsak költséges tud lenni.

Az olcsóbb verziók esetében sajnos számolnunk kell azzal, hogy még a leaprított iratok és dokumentumok is rossz kezekbe kerülhetnek, ezzel anyagi és presztízs veszteséget okozva a vállalatnak.

Vegyük figyelembe, hogy az iratmegsemmisítés kapcsán ki kell neveznünk egy felelőst, aki a továbbiakban napi szinten foglalkozik majd a dokumentumok leaprításával és összegyűjtésével.

A kiszervezett iratmegsemmisítés költségei

Ebben az esetben már nem kell foglalkoznunk az ipari aprítógép beszerzésével, az alkatrészcserével vagy az adatvesztéssel és adatlopással.

A kiszervezett iratmegsemmisítés költségei leginkább 3 tényezőtől függenek:

  • Mennyi iratot és dokumentumot kell megsemmisítenie a szolgáltatónak?

  • Milyen gyakorisággal szeretnénk, hogy a szolgáltató munkatársai elszállítsák az aprítandó dokumentumokat?

  • Hol a cégünk székhelye?

Természetesen a mennyiség növekedésével arányosan az iratmegsemmisítés egységnyi költsége is csökken a megrendelő számára. Egy nagyobb szervezet esetében különösen ajánlott a kiszervezés mellett letenni a voksunkat, hiszen a napi szinten leaprítandó több száz, vagy akár több ezer irat a felelős munkatárs minden idejét felemészheti és szervezeti szinten is komoly terheket róhat ki minden munkatársra.

Összefoglalva: A házon belüli iratmegsemmisítés túl sok teherrel és plusz költséggel jár a kiszervezett iratmegsemmisítéssel szemben. Kiszervezés esetén az iratmegsemmisítés teljes folyamatát átvállalja tőlünk a szolgáltató - ami költséghatékonyabb is lesz a házon belüli megoldásnál.

 

Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok megsemmisítésében, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!

Vissza a hírekhez!

Bemutatkozunk

Kapcsolat

Rhenus Office Systems Hungary Kft.

2310 Szigetszentmiklós, Leshegy u 30.

Telefon: +36(24)887-180

Fax: +36(24)887-182